STENOZE / STRIKTURE  URETRE

Stenoze/ strikture ili suženja uretre je jedno od najstarijih  uroloških oboljenja i ostaje čest problem povezan sa dugoročnim bolnim i kod velikog broja pacijenata neuspješnim liječenjem!

UZROCI SUŽENJA URETRE

Prirodna istorija stanja obično počinje lezijom sluznice uretre i infekcijom praćenom ožiljkom. Glavne vrste uretralnih striktura su jatrogene- nastale nakon neke medicinske procedure - uglavnom nakon nošenje katetera, zapaljenske i nakon traume, kao i one nepoznatog uzroka.

SIMPTOMI SUŽENJA URETRE

• Učestalo mokrenje

• Oklijevanje pri započinjanju malaz - čekanje na mlaz

• Smanjena snaga mlaza

• Nedovoljno praženjenje mokraćne bešike uz stalno naprezanje prednjeg trbušnog zida pri mokrenju

• Ponovljene urinarne infekcije

DIJAGNOZA

Dijagnoza se obično zasniva na direktnom pregledu-  uretrocistoskopijom, kao i na konstrastnim rentgen dijagnostici tkz -" retrogradnoj uretrografiji"  kako bi se odredila anatomska lokacija i dužina strikture.

LIJEČENJE

Konstatacija da je suženje uretre jedno od najstarijih oboljenja koje se uglavnom dešava muškarcima prije svega zbog dužine uretre ali postoji i kod žena povezano je sa mnogim bolnim i krajenje neuspješnim modalitetima liječenja! !

Uključuje : ručnu dilataciju (metalne sonde- bužije , balonski dilatatori), transuretralni rez / resekciju i otvorenu primarnu ili kasnu popravku - uretroplastiku.

Budući da su ove strikture obično sastavljene od gustog ožiljnog tkiva, one se često ponavljaju u odsustvu konačne otvorene operacije.

VRLO  JE  VAŽNO  RAZUMJETI  DA  SVE  METODE  KOJE UKLJUČUJU   BUŽIRANJE - DILATACIJU URETRE, BALON DILATACIJE  I  ZASECANJE APARATOM- URETROTOMIA INTERNA SU DOKAZANO NEUSPJEŠNE U LIJEČENJU OVOG OBOLJENJA!!!

OTVORENA OPERACIJA URETRE - URETROPLASTIKA JE JEDINA METODA KOJA DAJE PREKO 95% USPEŠNOST U LIJEČENJU SUŽENJA URETRE! !!

Kod suženja uretre sa velikom sigurnošću se može konstatovati da je otvorena operacija uretre - uretroplastika PRVA a ne poslednja METODA LIJEČANJA! !!

NAPOMENA : Objašnjenje procedure  ne uzima u obzir Vašu individualnu medicinsku situaciju!  Ako imate pitanja ili nedoumice u vezi sa zdravljem,zakažite Vaš pregled. Nijedna informacija ne može zamijeniti  lični razgovor sa ljekarom.