TRETMANI PROSTATE LASEROM NAJNOVIJE GENERACIJE

Tretman Thulium laserom najnovije generacije

Tulijum laser je nova generacija hirurškog lasera. To je minimalno invazivna tehnologija sa nekoliko prednosti, uključujući  minimalno oštećenje tkiva i krvarenje.

image_173_2_CyberTM_blu_200

Šta je prostata?

Prostata je muška mišićna žlezda u obliku lešnika. Nalazi se odmah ispod bešike i okružuje uretru (cevčicu koja sprovodi urin van tela).

Odgovorna je za stvaranje tečnosti kojom se prenose spermatozoidi. Prostata dostiže svoju normalnu veličinu u toku adolescencije. U vreme kada muškarac dospe u srednje godine, prostate može ponovo početi da raste, iz razloga koji nisu u potpunosti jasni. Usled ovakvog povećanja, prostate može početi da steže uretru, što izaziva problem sa mokrenjem.

Šta je uvećana prostata (BPH)?

Ponekad pod imenom uvećana prostata, ponekad benigno uvećanje prostate, a takođe i stručno – benigna hiperplazija prostate (BPH). Kako god je zvali, verovatno nikada niste znali kako se osoba sa uvećanom prostatom oseća i koliko ovo oboljenje utiče na normalan život. Ovakvo uvećanje prostate se smatra benignim, tj. izlečivim oboljenjem: BPH nije kancer i ne povećava rizik od kancera prostate.

Ko oboljeva od BPH?

BPH je jedno od najčešćih oboljenja muškaraca u srednjim godinama, izaziva zdravstvene tegobe, posebno kod starijih pacijenata. Približno jedan od četiri muškarca koji imaju 55 godina ima simptome BPH; skoro polovina muškaraca u šezdesetim godinama pati od BPH, dok je ovim oboljenjem pogođeno 90% muškaraca starosti 85 godina. Ovo oboljenje pogađa svakoga na poseban način, ali svi obično imaju neprijatne simptome u donjem urinarnom traktu.

Uzroci

Simptomi BPH su prouzrokovani uvećanom prostatom. BPH je povezana sa prisustvom cirkulišućih muških hormona. Faktori rizika od BPH uključuju starosni nasledni faktor BPH. BPH ne izaziva rak prostate, ali pacijent može patiti od obe bolesti.

Simptomi

Kako se prostate uvećava, pritiska uretru kao klema na baštenskom crevu. Sa daljim rastom prostate, dolazi do suženja uretre, što za rezultat ima simptom kao što je otežan početak uriniranja ili slab mlaz urina.
Tipični simptomi uključuju:
• Smanjeni oslabljen mlaz urina
• Poteškoće pri započinjanju i završetku uriniranja i potreba za naprezanjem tokom uriniranja
• Otežan početak uriniranja
• Isprekidan mlaz
• Nekompletno pražnjenje – osećaj da bešika nije praznana nakon uriniranja
• Urinarna retencija
• Često uriniranje
• Osećaj peckanja ili bola tokom uriniranja
• Urgencija – ekstremno jaka potreba za uriniranjem
• Česta potreba za noćnim mokrenjem
• Nevoljni gubitak urina–Inkontinencija
• Krv u urinu (hematurija)

Ovi opterećujući simptomi mogu imati ozbiljan uticaj na muškarce, tako da oni često prilagođavaju život potrebi za učestalim uriniranjem. Za tretman se najčešće odlučuju onda kada simptomi postanu nepodnošljivi.

Uvećana prostata sada ima jednostavno i dokazano rešenje: GreenLight ™ zeleni laser.
Da li ste već prilagodili svoj život problemima sa uriniranjem, žrtvujući svoju ličnu slobodu? Ignorisanjem problema uvećane prostate ne dolazi do njihovog nestanka, naprotiv – oni se samo mogu povećati.

Podvrgavanje operativnim procedurama je prilično teška odluka… Da li postoji lakše rešenje?
Dobra vest je to da postoji jednostavnije rešenje, alternative tradicionalnoj hirurgiji, uz brži oporavak i manji rizik od neželjenih događaja. Ovaj pristup Vam može vratiti prirodni protok urina, a Vi se vraćate uobičajenim životnim aktivnostima u roku od nekoliko dana.
To je terapija uvecane prostate zelenim laserom, ili GreenLight™ terapija.
GreenLight™ laserska terapija:
Minimalno invazivna alternative standardnim hirurškim operacijama:

• Terapija se može izvesti u roku od jednog dana
• Omogućava neposredno oslobađanje simptoma donjeg urinarnog trakta
• Procedura pri kojoj nema krvarenja
• Pogodna za pacijente koji se ne smeju podvrgnuti tradicionalnoj hirurgiji

Bezbednost i uspeh dobro dokumentovani u velikom broju studija, od 1997. godine
više od 500.000 muškaraca širom sveta tretirano je ovom metodom.

Procedura

Laserska terapija se može vršiti u dnevnim bolnicama ili hirurškim ordinacijama. Ostanak pacijenta u bolnici obično nije potreban. Ipak, u nekim slučajevima – kada pacijent dolazi izdaleka, ima druge zdravstvene problem koji se moraju uzeti u obzir, ili je pacijent slabog zdravstvenog stanja, preporučuje se ostanak preko noći.
Većina pacijenata se vraća kući nakon nekoliko sati posle procedure i u roku od nekoliko dana može se vratiti uobičajenim aktivnostima koje ne uključuju naprezanje

Informacije o riziku

Svi hirurški tretmani sa sobom nose neodvojivo povezane rizike. Iako se sa GreenLight laserskom terapijom neželjeni događaji i komplikacije pojavljuju mnogo ređe , sledeće pojave mogu biti prisutne nakon procedure: krv u urinu (hematurija), grčevi u bešici, neodložna potreba za mokrenjem, iritacija urinarnog trakta i retrogradna ejakulacija.

Šta možete očekivati od laserske terapije aparatom?

Nakon što izvrši procenu da li ste podesan kandidat za tretman  laserskim sistemom, lekar će Vas uputiti u pojedinosti tretmana i post-operativni tok. Takođe ćete se upoznati sa rizicima i komplikacijama, kao i sa postupcima koje treba preduzeti u slučaju eventualnih komplikacija.
Većina pacijenata se neposredno nakon tretmana, najčešće u roku od 24 časa, oslobodi simptoma i uoči poboljšanja u protoku urina. Na brzinu oporavka može uticati medicinska istorija pacijenta, ukupno zdravstveno stanje i drugi faktori.

Post Media Link